Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-11-14

Jak zorganizować pracę w firmie

Pracodawca powinien tak zorganizować pracę, aby odpowiednio wykorzystać możliwości i potencjał podwładnych. Przede wszystkim trzeba ustalić właściwy system czasu pracy i określić zakres czynności pracownika. Można to zrobić, podając w umowie o pracę informację o obowiązkach, choć możliwe jest też ich późniejsze określenie. Warto zadbać, by opis był precyzyjny i nie zawierał niejasności. Ponadto powierzone czynności muszą być odpowiednie do zajmowanego stanowiska i wykształcenia. Nowo zatrudnionemu należy zapewnić odpowiednie warunki - przede wszystkim miejsce pracy musi spełniać wymagania określone w przepisach BHP.

Stan prawny na 1 listopada 2006 r.
Wojciech Zając - radca prawny
Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy Sp. k. Wrocław
pgp@infor.pl
WYŚLIJ PYTANIE
Kodeks pracy zawiera także wymagania co do bezpieczeństwa budynków i pomieszczeń, w których wykonywana ma być praca. Wszystko to jest bardzo istotne, gdyż prawo wpływa bezpośrednio na relacje szefa z podwładnymi, pozwala na efektywną pracę, stanowi o zadowoleniu pracowników i tą drogą kreuje wyniki finansowe firmy. Z kolei lekceważenie przepisów może nas drogo kosztować - począwszy od grzywien, a skończywszy na wielotysięcznych odszkodowaniach zasądzanych w najpoważniejszych sprawach.
Wszystkie te zagadnienia oraz kwestie dotyczące dokumentowania i ewidencjonowania czasu pracy, pracy w nadgodzinach, w niedzielę i święta oraz nieobecności w pracy omawiamy szczegółowo w „Poradniku”. Eksponujemy przy tym zagadnienia skomplikowane i nietypowe, skupiając się na praktycznych aspektach problematyki i regulacjach wątpliwych, które mogą nastręczać trudności.
Czas pracy
Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Wynika z tego jednoznacznie, iż czasem pracy nie będzie jedynie okres świadczenia pracy, ale również okresy, w których pracownik pozostaje w gotowości do pracy, lecz pracy nie świadczy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00