comment
Porada
Data publikacji: 2020-10-08
Czy pracodawca przed ukaraniem pracownika może wymagać od niego pisemnego wyjaśnienia
PROBLEM
Pracownik spóźnił się do pracy ponad 2 godziny i w tym dniu nie podpisał listy obecności. Następnego dnia kierownik zakładu wezwał go do siebie i kazał mu napisać wyjaśnienie w tej sprawie. Pracownik odmówił i próbował wyjaśnić przyczynę spóźnienia. Kierownik nie chciał słuchać ustnych wyjaśnień, ponieważ to nie był pierwszy tego typu przypadek, i zażądał wyjaśnień na piśmie. Pracownik odmówił wykonania tego polecenia. W związku z tym ukaraliśmy pracownika karą upomnienia za spóźnienie do pracy. Pracownik złożył sprzeciw, w którym napisał, że go nie wysłuchaliśmy. Sprzeciwu nie uwzględniliśmy. Pracownik odwołał się do sądu pracy. Czy kwestionowanie przez pracownika kary upomnienia jest zasadne? - pyta Czytelnik z Wrocławia.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka