Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2020-10-08

Czy pracodawca przed ukaraniem pracownika może wymagać od niego pisemnego wyjaśnienia

PROBLEM

Pracownik spóźnił się do pracy ponad 2 godziny i w tym dniu nie podpisał listy obecności. Następnego dnia kierownik zakładu wezwał go do siebie i kazał mu napisać wyjaśnienie w tej sprawie. Pracownik odmówił i próbował wyjaśnić przyczynę spóźnienia. Kierownik nie chciał słuchać ustnych wyjaśnień, ponieważ to nie był pierwszy tego typu przypadek, i zażądał wyjaśnień na piśmie. Pracownik odmówił wykonania tego polecenia. W związku z tym ukaraliśmy pracownika karą upomnienia za spóźnienie do pracy. Pracownik złożył sprzeciw, w którym napisał, że go nie wysłuchaliśmy. Sprzeciwu nie uwzględniliśmy. Pracownik odwołał się do sądu pracy. Czy kwestionowanie przez pracownika kary upomnienia jest zasadne? - pyta Czytelnik z Wrocławia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00