Praktyczny Poradnik Kadrowy 24/2003 z 16.12.2003, str. 30
Data publikacji: 16.12.2003
Jak sporządzić PIT-11 przy częściowej wypłacie świadczeń?
W firmie z powodu likwidacji stanowiska (zwolnienia grupowe) zwolniono pracownika. Należy mu się wynagrodzenie za czas przepracowany w danym miesiącu, odprawa 2-miesięczna, odszkodowanie 2-miesięczne oraz ekwiwalent za nie wykorzystany urlop wypoczynkowy. Decyzją szefa firmy na liście płac znalazły się wymienione składniki, jednak z powodu braku środków finansowych pracownikowi wypłacono tylko 75% płacy od wynagrodzenia zasadniczego i ekwiwalentu, pozostała część (odprawa i odszkodowanie) mimo umieszczenia na liście, naliczenia podatku i odprowadzenia go nie została wypłacona pracownikowi. Pracownik został zwolniony i w ciągu 14 dni należy mu wydać PIT-11. Co powinno znaleźć się na PIT-11 za ten miesiąc?
