Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-03-10

Jak prawidłowo tworzyć regulamin wynagradzania

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników w zakładzie pracy nieobjętym zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, ma obowiązek wprowadzić w swojej firmie regulamin wynagradzania. Dla ważności tego regulaminu i zawartych w nim zapisów znaczenie ma zarówno dochowanie procedury jego wprowadzania, jak i przestrzeganie powszechnie obowiązujących zasad dotyczących jego treści.

Określenie „co najmniej 20 pracowników” dotyczy pracowników w rozumieniu Kodeksu pracy, a więc osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. W tej liczbie nie uwzględnia się pracowników tymczasowych, których pracodawcą jest agencja pracy tymczasowej, a nie pracodawca, na rzecz którego wykonują oni pracę. Należy natomiast uwzględnić wszystkich pozostałych pracowników bez względu na to, czy wykonują oni pracę, a więc pracowników na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, a nawet bezpłatnych. Nie ma znaczenia ani rodzaj umowy o pracę (na czas określony, nieokreślony, na okres próbny), ani wymiar etatu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00