Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2004-02-16

Jak po zmianach obliczać pracownikowi wymiar czasu pracy

Nowelizacja Kodeksu pracy z 14 listopada 2003 r. - obowiązująca od 1 stycznia 2004 r. - w dużym stopniu zmieniła regulacje dotyczące czasu pracy. Wprowadziła między innymi nowe zasady obliczania wymiaru czasu pracy oraz nowe systemy jego organizacji.

Czasem pracy określa się czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Należy pamiętać, że do czasu pracy wlicza się również niektóre okresy niewykonywania pracy przez pracownika. Sytuacja taka ma miejsce w przypadku np. przestoju w zakładzie pracy, za który odpowiedzialność ponosi pracodawca, przerw w pracy oraz zwolnień od pracy. Okresy te podlegają wliczeniu do czasu pracy pracownika, pod warunkiem że nie wynikają z jego winy.
Podstawowy wymiar czasu pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Natomiast tygodniowa norma czasu pracy łącznie z godzinami nadliczbowymi nie może przekroczyć przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym.
Podstawowy wymiar czasu pracy pracownika
Obliczając obowiązujący pracownika wymiar czasu pracy, należy:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00