comment
Porada
Data publikacji: 2006-06-20
Czy wszystkie wydatki na organizację zgromadzenia wspólników zaliczyć do kosztów
Przy okazji zatwierdzenia sprawozdania finansowego odbyło się w naszej spółce zgromadzenie wspólników. Jakie wydatki na organizację tego spotkania możemy zaliczyć do kosztów?
PROBLEM
RADA
Wydatki na organizację zgromadzenia (np. koszty wysyłki informacji o terminie i miejscu zwołania zgromadzenia, koszty uczestnictwa prawnika w zgromadzeniu) należy uznać za niezbędne do funkcjonowania organu spółki. Tym samym stanowią one koszty podatkowe dotyczące całokształtu działalności podatnika, związane z funkcjonowaniem firmy. Natomiast wydatków związanych z wypłatą udziałowcom spółki wynagrodzeń za udział w zgromadzeniach wspólników nie można zaliczyć do kosztów. Do kosztów nie będzie także należeć pokrywanie przez spółkę innych poniesionych przez wspólników wydatków związanych z udziałem w zgromadzeniu.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także