Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2008-10-02

Jak rozliczyć w VAT reklamację powodującą obniżkę VAT należnego

Jak rozliczyć reklamację usługi wykonanej w 2005 r. - fakturą korygującą czy notą? W wyniku reklamacji obniżono pierwotną cenę usługi.

PROBLEM

RADA

W przedstawionej sytuacji reklamację usługi należy rozliczyć fakturą korygującą.

UZASADNIENIE

Z pytania wynika, że w wyniku reklamacji dokonano obniżki ceny (lub nawet zwrotu całej kwoty zapłaty). W takiej sytuacji obrót należy zmniejszyć o kwotę wynikającą z uznanej reklamacji (art. 29 ust. 4 ustawy o VAT). Reklamację podatnik powinien udokumentować, wystawiając fakturę korygującą (§ 16 rozporządzenia w sprawie faktur). Wzór faktury korygującej przedstawiamy poniżej (aktywne formularze faktur VAT i faktur korygujących są dostępne na stronie www.mk.infor.pl w zakładce Aktywne formularze Ô VAT).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00