Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 02-05-2024
Porada aktualna na dzień 02-05-2024
Data publikacji: 2021-04-14

Czy można anulować fakturę zwróconą przez kontrahenta i skorygować należny VAT

PROBLEM

Spółka (podatnik VAT czynny) wystawia na rzecz kontrahentów faktury w formie tradycyjnej (papierowej). W toku jej działalności zdarza się, że kontrahent zwraca przesłaną mu fakturę bez jej zaksięgowania. Dotyczy to przypadków, gdy wystawiona omyłkowo faktura dotyczy transakcji, która w rzeczywistości nie miała miejsca (np. towary nie zostały dostarczone/usługa nie została wykonana/zaliczka nie została otrzymana). Czasami zwracane faktury są opatrzone adnotacją wskazującą, że przed zwróceniem ich spółce znajdowały się w posiadaniu kontrahenta (np. w postaci tzw. prezentaty z datą otrzymania przez niego faktury). Po otrzymaniu egzemplarza faktury odesłanej przez kontrahenta spółka posiada oba jej egzemplarze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00