Artykuł
Nowe obowiązki sprzedawców – lepsza ochrona konsumentów
1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie zmiany przepisów zwiększające zakres ochrony konsumentów, w szczególności w przypadku umów zawieranych poza lokalem, w tym podczas pokazów handlowych. Nowelizacja wprowadza m.in. zakaz zawierania umów dotyczących usług finansowych na tzw. pokazach lub podczas wycieczek. Wyeliminowane mają też zostać praktyki marketingowe stosowane podczas wyprzedaży a wprowadzające konsumentów w błąd, co do istnienia lub wielkości zastosowanej obniżki.
Recenzje konsumentów
W nowelizacji zostały uregulowane kwestie związane z recenzjami konsumentów i tzw. plasowaniem. Każdy przedsiębiorca, który zapewnia dostęp do recenzji konsumentów, będzie musiał podawać informacje na temat sposobu weryfikacji ich autentyczności (art. 6 ust. 4 pkt 4-8 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym).
Zakaz wprowadzania różnych towarów jako identycznych
Nowelizacja zakłada wprowadzenie ...
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right