Aktualność
Jak określić miejsce pracy w umowie o pracę
Pracodawca ma trzy sklepy. Wszystkie znajdują się w jednej miejscowości. Pracownicy tych sklepów mają wyznaczone miejsce pracy, ale w sytuacji nieobecności lub jakichkolwiek zmian, mogą wykonywać pracę w innym miejscu. Czy w umowie o pracę można wskazać jako miejsce wykonywania pracy tylko nazwę miejscowości? Czy powinniśmy dodatkowo wskazać lokalizacje wszystkich sklepów w informacji o warunkach zatrudnienia?
W umowie o pracę pracodawca może określić miejsce pracy jako miejscowość. W takim przypadku w informacji o warunkach zatrudnienia nie trzeba będzie podawać zasad przemieszczania się pomiędzy miejscami pracy.
W umowie o pracę określone powinno zostać miejsce lub miejsca wykonywania pracy.
Miejsce pracy w opisanym przypadku może zostać określone jako miejscowość albo poprzez wskazanie trzech konkretnych lokalizacji (adresów) – jako trzy miejsca pracy. W ocenie autora odpowiedzi, nie ma przeszkód, aby pracodawca wskazał miejscowość bez podawania konkretnego adresu.
W informacji o warunkach zatrudnienia podaje się m.in. obowiązujące zasady przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy. Wskazujemy na zasady przemieszczania się w sytuacji, gdy pracownik ma więcej niż jedno miejsce pracy. Przy określeniu miejsca pracy jako miejscowości nie odnosimy się w informacji do zasad przemieszczania się pomiędzy miejscami pracy.
Marek Rotkiewicz
Artykuł pochodzi z e-poradni INFORLEX
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right