20 wskazówek dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych
Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych mają wszystkie jednostki sektora finansów publicznych. Księgi rachunkowe trzeba prowadzić rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i na bieżąco.

Księgi rachunkowe to zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzą dziennik, księgę główną, księgi pomocnicze, zestawienia: obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych, wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz).
Prowadzenie ksiąg rachunkowych oznacza dokonywanie w księgach rachunkowych w sposób zorganizowany i ciągły, na podstawie dowodów księgowych, zapisów zdarzeń gospodarczych w porządku chronologicznym i systematycznym oraz ich grupowanie i uzgadnianie.
Samo wprowadzenie danych do bufora nie jest prowadzeniem ksiąg rachunkowych. Jest to wyłącznie czynność techniczna. Prowadzenie ksiąg rachunkowych obejmuje dopiero akceptację danych wprowadzonych do bufora do ujęcia w księgach oraz wprowadzanie korekt wcześniejszych zapisów.
