opinia
Benefity dla pracowników – podarunek, który może się stać kulą u nogi
Świadczenia pozapłacowe są skutecznym narzędziem budowania zaangażowania i lojalności pracowników, jednak ich wdrożenie i zarządzanie nimi powinno być oparte na przejrzystych, zgodnych z prawem zasadach. Nieprawidłowości mogą się skończyć sporami z pracownikami, które w ostateczności czasem znajdują swój finał przed sądem.
Dlatego dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie cyklicznego przeglądu polityki benefitowej z udziałem przedstawicieli pracowników. To ograniczy ryzyko takich konfliktów.
Niekoniecznie regulamin
Benefity stanowią świadczenia związane z pracą, które zgodnie z art. 77 par. 2 kodeksu pracy mogą, ale nie muszą, być uregulowane w regulaminie wynagradzania. Wielu pracodawców decyduje się na wprowadzenie osobnej polityki benefitów, z której wynikają warunki skorzystania z każdego z nich oraz zasady korzystania.
