Perfekcjonizm w pracy - pomaga czy przeszkadza?
Perfekcjonizm to cecha, która w pracy może zarówno motywować do lepszych wyników, jak i prowadzić do nadmiernego stresu. Postawione sobie wysokie standardy i chęć osiągnięcia doskonałości mogą sprawić, że będziemy dążyć do perfekcji, starając się jednocześnie uniknąć jakichkolwiek błędów. Jednak w nadmiarze perfekcjonizm może prowadzić do trudności w podejmowaniu decyzji, niezdrowej atmosfery w zespole, a w najgorszym scenariuszu do wypalenia zawodowego. Warto więc zastanowić się, jakie są jego zalety i wady oraz jak można znaleźć zdrową równowagę w pracy.

Perfekcjonizm to wewnętrzny przymus, który polega na stawianiu sobie nierealistycznie wysokich wymagań oraz dążeniu do osiągnięcia doskonałości we wszystkich aspektach życia prywatnego, ale również zawodowego. Perfekcjoniści często nie są w stanie zaakceptować swoich błędów i każdą nieudolność traktują jako porażkę, co w konsekwencji
