Bezpieczny pracownik czasowy
Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy, obowiązująca od 1 lipca tego roku, wprowadziła również istotne zmiany w ustawie z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych. Dotyczą one kwestii związanych z zasadami podziału obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pomiędzy agencje a pracodawców-użytkowników.
Przemysław Ciszek
Autor jest prawnikiem i wspólnikiem w firmie C&C Chakowski & Ciszek.
Kontakt: p.ciszek@cc.infor.pl
Obecnie za większość tego rodzaju obowiązków odpowiedzialni będą wyłącznie ci ostatni. Oznacza to więc dla większości agencji pracy tymczasowej konieczność modyfikacji umów zawieranych z klientami. Pojawiają się też głosy, iż nowe przepisy wpłyną niekorzystnie na atrakcyjność usług agencji pracy tymczasowej.
Wstępne uzgodnienia
Zanim agencja pracy tymczasowej zatrudni pracownika tymczasowego, powinna ustalić z pracodawcą-użytkownikiem zasady jego pracy. Ustalenia te, po pierwsze, mogą dotyczyć warunków samej pracy pracownika tymczasowego, a po drugie, podziału obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy pomiędzy pracodawcę-użytkownika a agencję pracy tymczasowej.
