Nie każdy zabieg promocyjny jest objęty ulgą na ekspansję
Podatkowe przepisy o uldze na ekspansję należy interpretować ściśle, nie można sięgać do wykładni rozszerzającej – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku
Podatkowe przepisy o uldze na ekspansję należy interpretować ściśle, nie można sięgać do wykładni rozszerzającej – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku
Przedsiębiorcy, umożliwiając klientom zamieszczanie recenzji z zakupów w sklepach internetowych, muszą je weryfikować. Zaniechanie tego może zostać potraktowane jak wprowadzanie konsumentów w błąd. A za to grozi wysoka kara
Uważasz swoje przedsiębiorstwo i produkty za przyjazne środowisku? Unia Europejska planuje sprawdzać, jak komunikujesz to konsumentom i czy dysponujesz rzetelnymi argumentami na poparcie swoich twierdzeń
Ministerstwo Zdrowia prowadzi z Komisją Europejską konsultacje dotyczące ograniczenia zakazu reklamowania się aptek. Polscy aptekarze są w tej sprawie podzieleni
Można odliczyć od przychodu wydatki poniesione w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu na bezpośrednią pomoc dla ukraińskich uchodźców – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w precedensowym wyroku
Parlament Europejski przyjął projekt dyrektywy, która ma pomóc walczyć z pseudoekologicznym marketingiem. Tymczasem w Polsce rusza proces o nazwę „ekogroszek”
Wyrok uznający za informację handlową już samą prośbę o opinię na temat kupionego produktu obnaża słabości i problemy prawa dotyczącego marketingu
Wydatki poniesione przez podatnika będą stanowiły dla niego koszty uzyskania przychodu, jeżeli zostaną spełnione określone warunki, m.in. jeśli pozostają w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą. A zatem, czy wydatki poniesione na aktywność marketingową, takie jak spotkania z klientami, szkolenia, wyjazdy do fabryki, wydarzenia specjalne, testy można zaliczyć do kosztów?
Przedsiębiorcy przeprowadzają działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie szans firmy na pozyskanie nowych klientów. Powstaje pytanie: które wydatki związane z promocją przedsiębiorstwa można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Prowadzę firmę marketingową. Do tej pory miałam jednorazowe zlecenia. W czerwcu podpisałam umowę z dużą firmą z branży elektronicznej. Umowa przewiduje świadczenie usług marketingowych na rzecz firmy od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Rozliczenia będą dokonywane za okresy miesięczne. Jak powinnam wystawić fakturę za takie usługi? Czy mogę wystawiać faktury np. raz w miesiącu? Czy jako datę sprzedaży
Projekt rozporządzenia ePrivacy, który został opublikowany w styczniu przez Komisję Europejską, znacznie zaostrza regulacje prawne dotyczące ochrony prywatności w Internecie. Zmiany w największym stopniu dotkną firmy z branży telekomunikacyjnej i internetowej.
Spółka akcyjna jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski ekskluzywnej odzieży jednej z firm wchodzących na rynki Europy Zachodniej. W celu kształtowania wizerunku marki zamierza przekazywać nieodpłatnie nabywane przez siebie poszczególne egzemplarze odzieży na rzecz znanych osób publicznych (aktorów, sportowców, gwiazd estrady etc.), którzy zobowiązują się do ich używania (tzw. ambasadorzy marki
Koszty reklamy są ponoszone przez większość podmiotów gospodarczych, które prześcigają się między sobą w zakresie marketingowych technik uatrakcyjnienia produktów, towarów czy usług. Ewidencji kosztów reklamy towarzyszą problemy interpretacyjne związane ze zdefiniowaniem samego pojęcia „reklama”, ponieważ w przepisach prawa nie ma takiej definicji.
Funkcjonowanie firmy w warunkach wolnej konkurencji bez odpowiednich działań marketingowych jest praktycznie niemożliwe. Wiąże się to oczywiście z poniesieniem odpowiednich wydatków. W jaki sposób traktowane są one przez przepisy podatkowe, szczegółowo omawiamy w niniejszym opracowaniu. W pierwszej części koncentrujemy się na zdefiniowaniu pojęcia marketingu, co przy braku definicji ustawowych w zakresie
W rozwiniętej gospodarce rynkowej dokonywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą zakupu usług marketingowych jest zjawiskiem powszechnie występującym. Jednocześnie wydatki na zakup tychże usług budzą kontrowersje, bowiem nie zawsze jednoznacznie można je zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu.