Rośnie znaczenie naszego regionu i Korytarza Środkowego na logistycznej mapie świata

Strategiczne położenie, inwestycje w infrastrukturę, wykwalifikowana kadra oraz geopolityczne turbulencje konsekwentnie zwiększają logistyczne znaczenie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) i Azji Centralnej, a także alternatywnych szlaków transportowych łączących Azję z Europą.
Region CEE od dawna stanowił istotny węzeł komunikacyjny, obecnie jego rola w globalnym przepływie towarów jeszcze dynamicznie rośnie. Sprzyja temu unikalne położenie geograficzne i rosnąca atrakcyjność dla inwestorów. Europa Środkowo-Wschodnia odgrywa kluczową rolę jako most łączący Europę Zachodnią z rynkami wschodnimi, przez region przebiegają ważne szlaki handlowe, w tym Nowy Jedwabny Szlak.
‒ Ta rola była zawsze duża ze względu na położenie na styku dwóch wielkich światów, gdzie wiele się dzieje zarówno gospodarczo, jak i geopolitycznie ‒ tłumaczy Rafał Krajewski, prezes zarządu CEVA Ground Logistics Poland, i podkreśla, że gospodarczo region CEE rozwija się szybciej niż pozostała część Europy. Mają na to wpływ, obok położenia geograficznego, nadal dosyć niskie koszty pracy i nowa infrastruktura logistyczna. Tylko w Polsce mamy ponad 30 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, a inwestorzy zapowiadają dalsze inwestycje, i to na poziomie 5 mld zł rocznie.





