Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 29/2009 z 21.07.2009 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 34]
Data publikacji: 18.07.2009
DELEGACJE SŁUŻBOWE
Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do świadczenia pracy w określonym miejscu i czasie. Obowiązkiem pracownika jest przestrzeganie czasu pracy ustalonego w obowiązujących w zakładzie pracy wewnątrzzakładowych przepisach, którymi najczęściej są układy zbiorowe pracy i regulaminy pracy.
Beata Kaczmarek
radca prawny
Nie zawsze wykonywanie pracy odbywa się w miejscu wskazanym przez pracodawcę w umowie. Często potrzeby zakładu pracy wymagają świadczenia pracy poza jego siedzibą, co wiąże się z wyjazdem do innej miejscowości. Pracownik, który został zobowiązany do świadczenia pracy w innej miejscowości i miejscu, niż wskazane jest to w umowie o pracę, pozostaje w podróży służbowej.


