Artykuł
ZMIANY TERMINÓW URLOPOWYCH
Termin urlopu ustalony w planie urlopów lub po porozumieniu z pracownikiem nie jest bezwzględnie wiążący dla pracownika oraz pracodawcy i może ulec zmianie z przyczyn leżących po stronie zarówno pracodawcy, jak i pracownika.
Katarzyna Piecyk
Termin urlopu może być przesunięty na wniosek pracownika umotywowany ważnymi przyczynami. Dokonanie oceny, czy przyczyny podane przez pracownika uzasadniają przesunięcie terminu urlopu i w konsekwencji podjęcie decyzji o uwzględnieniu wniosku pracownika, należy do wyłącznej kompetencji pracodawcy.
Przesunięcie urlopu z inicjatywy pracodawcy
Pracodawca może przesunąć termin urlopu z powodu swoich szczególnych potrzeb, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby poważne zakłócenia toku pracy. Ocena, czy zachodzą szczególne potrzeby pracodawcy uzasadniające przesunięcie terminu urlopu, należy do pracodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right