Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2013-10-25

Minimalne wymagania w zakresie wykształcenia i stażu pracy niektórych pracowników samorządowych

23 października 2013 r.

Określone zostało minimalne wykształcenie dla osób zatrudnionych na stanowiskach: doradca zawodowy, pośrednik pracy, specjalista ds. programów, specjalista ds. rozwoju zawodowego na poziomie wyższym. Osoba zatrudniona na stanowisku lidera klubu pracy musi legitymować się wykształceniem co najmniej średnim. Ponadto osoba zatrudniona na stanowisku doradcy EURES w wojewódzkim urzędzie pracy musi posiadać wykształcenie co najmniej wyższe oraz spełniać dodatkowo wymagania zawarte w odrębnych procedurach, określonych przez Komisję Europejską, uregulowanych w Karcie EURES (Dz.Urz. UE C 311 z 16.11.2010, str. 6). Dokonanie powyższych zmian było konieczne z uwagi na brzmienie przepisów ustawy z 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów (Dz.U. z 2013 r. poz. 829). Dlatego nie zmieniono warunków dotyczących uszczegółowienia poziomu wykształcenia dla stanowisk, które nie są objęte ustawą deregulacyjną. W związku z faktem, że w rozporządzeniu zostały przewidziane zmiany dotyczące pracowników urzędów pracy, wprowadzono przepisy przejściowe, w których uregulowano sytuację tych pracowników, zatrudnionych w dniu wejścia w życie rozporządzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00