Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 18/2017 z 20.09.2017 [dodatek: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń]
Data publikacji: 28.08.2017
Czy można zwolnić pracownika za podjęcie dodatkowej działalności bez poinformowania pracodawcy
PROBLEM
W regulaminie pracy naszej firmy znajduje się zapis zobowiązujący pracowników do informowania pracodawcy o zamiarze podjęcia jakiegokolwiek dodatkowego zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej. Pracownik został członkiem zarządu innej spółki i nie poinformował o tym pracodawcy. Nie mamy z tą osobą zawartej umowy o zakazie konkurencji. Zdaniem pracownika przekazanie informacji o podjęciu dodatkowej działalności nie było konieczne, gdyż spółka nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec naszej firmy. Czy w oparciu o zapisy regulaminu pracy, w związku z tym, że pracownik zajmuje u nas wysokie stanowisko kierownicze, jego postępowanie może być podstawą do zwolnienia go z pracy?


