Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2023-02-22

Jak oskładkować umowę zlecenia zawartą z przedsiębiorcą opłacającym tzw. mały ZUS

Zawarliśmy umowę zlecenia z osobą prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorca opłaca za siebie tzw. mały ZUS plus. Indywidualnie ustala podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne z tego tytułu. W jaki sposób powinniśmy naliczyć składki ZUS od wypłacanego wynagrodzenia z umowy zlecenia?

Jeśli umowa zlecenia nie jest wykonywana w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności, to ustalenie obowiązkowych składek ZUS od umowy zlecenia jest uzależnione od wysokości indywidualnej podstawy wymiaru, od której są odprowadzane składki z tytułu działalności gospodarczej. Zlecenie wykonywane w ramach działalności gospodarczej nie podlega oskładkowaniu. Przedsiębiorca zaliczy wynagrodzenie z tego tytułu do przychodów z działalności. Szczegóły w uzasadnieniu. 

W pierwszej kolejności konieczne jest ustalenie, czy przedmiot zawartej umowy zlecenia mieści się w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00