Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Aktualność

Praca zdalna – wyjaśnienia resortu pracy

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej opublikowało odpowiedzi na pytania dotyczące  wykonywania pracy zdalnej przez pracowników. Resort pracy wskazuje  sposób w jaki należy w praktyce stosować nowe przepisy dodane do Kodeksu pracy m.in. jak liczyć wymiar dni okazjonalnej pracy zdalnej przy zatrudnieniu w niepełnym wymiarze czasu pracy, jak podejść do wyliczeń ekwiwalentu lub ryczałtu na pokrycie pracownikowi kosztów pracy zdalnej, a także czy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi zdalnemu biurka i krzesło.

Wprowadzone do Kodeksy pracy ustawą z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 240) nowe przepisy regulujące możliwość pracy zdalnej wejdą w życie 7 kwietnia 2023 r. W związku z tym Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej opublikowało zestaw pytań i odpowiedzi z w którym wskazuje na praktyczne aspekty stosowania nowych przepisów. Publikujemy je poniżej:

Czy pracownicy mają możliwość wykonywania pracy zdalnej z więcej niż jednego miejsca?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00