Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-09-20

Za jaki okres wystawia się informację PIT-11/8B przy wypłacie ekwiwalentu za urlop po ustaniu zatrudnienia

Zatrudnialiśmy pracownika od stycznia do lipca 2006 r. Na początku września 2006 r. został mu wypłacony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy. Za jaki okres powinniśmy wystawić informację PIT-11/8B?

PROBLEM
RADA
Informacja PIT-11 powinna obejmować cały okres, za który dokonywane były wypłaty świadczeń oraz pobierana zaliczka na podatek, tj. styczeń - wrzesień 2006 r.
UZASADNIENIE
Jednym z obowiązków nałożonych na zakłady pracy jako płatników jest konieczność wystawienia zwalnianym pracownikom informacji o uzyskanych dochodach. Informację taką zakład pracy sporządza na druku PIT-11/8B. Zazwyczaj pracownicy otrzymują PIT-11/8B na początku kolejnego roku. Jeżeli jednak ustanie stosunku pracy ma miejsce w ciągu roku, to informacja powinna być wystawiona i przekazana pracownikowi oraz właściwemu organowi podatkowemu. Jest na to czas do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrana została ostatnia zaliczka w ciągu roku. Stanowi o tym art. 39 ust. 2 updof.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00