Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-06-24

Leasing finansowy i sprzedaż na raty a obowiązek dokonywania korekty kosztów - wyjaśnienie MF

Podatnicy dokonujący zakupów na raty oraz amortyzujący w prowadzonej działalności gospodarczej środki trwałe będące przedmiotem umów leasingu finansowego są zobowiązani do dokonywania korekty kosztów. Takie stanowisko zajęło Ministerstwo Finansów. Ze względu na wątpliwości związane ze stosowaniem przepisów o korekcie w tych przypadkach redakcja "MONITORA księgowego" zwróciła się z pytaniem do Ministerstwa Finansów o wyjaśnienie, czy należy jej dokonywać. W odpowiedzi Rzecznik Prasowy MF wyjaśnił, że przepisy dotyczące korekty kosztów (obowiązujące od 1 stycznia 2013 r.) mają zastosowanie do sprzedaży na raty oraz umów leasingu finansowego. Oto wyjaśnienie MF w tej sprawie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00