Funkcjonowanie audytu wewnętrznego w jednostek sektora finansów publicznych (z wyłączeniem JST) – ankieta Ministerstwa Finansów
Ministerstwo Finansów udostępniło 3 lutego 2025 r. na swojej stronie internetowej ankietę dotyczącą audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych (z wyjątkiem jednostek samorządu terytorialnego, dla których przygotowano odrębną ankietę) i zachęca do jej wypełnienia.

W związku z projektową zmianą ustawy o finansach publicznych oraz podejmowanymi przez Ministra Finansów działaniami z zakresu koordynacji audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych Ministerstwo Finansów opracowało ankietę stanowiącą uzupełnienie rocznej informacji o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego (składanej na podstawie art. 295 ust. 1 ustawy o finansach publicznych).
O planowanych w I kwartale 2025 r. zmianach w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego pisaliśmy w PORADNIKU Rachunkowości Budżetowej 1/2025
Pozyskane w ramach ankiety dane pozwolą na dostosowanie rozwiązań prawnych oraz działań koordynacyjnych do faktycznego stanu audytu wewnętrznego w sektorze publicznym.
Ankieta skierowana jest do wszystkich jednostek sektora finansów publicznych (z wyłączeniem JST), składających informację o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego. Preferowane jest, aby ankietę wypełniła osoba wyznaczona przez kierownika jednostki, po uprzednim zebraniu niezbędnych informacji. Nie powinna to być osoba zatrudniona jako audytor wewnętrzny ani zewnętrzny usługodawca.
Ministerstwo Finansów zaleca przygotowanie odpowiedzi przed jej wypełnieniem, aby uniknąć problemów z ponownym powrotem do jej treści.
