Dziennik Gazeta Prawna 62/2022 z 30.03.2022 [dodatek: Transport i logistyka, str. 13]
Artykuł
z dnia 30.03.2022
Data publikacji: 30.03.2022
PREZENTACJA
Transformacja cyfrowa z papierem w kabinie
Dokumenty elektroniczne, e-faktury, czy elektroniczne zamówienia to biznesowa codzienność. A co z digitalizacją dokumentów transportowych? Niestety, nie wszystkie można wysyłać elektroniczne. Sporą wątpliwość wzbudza możliwość wykorzystywania w Polsce elektronicznego listu przewozowego (e-CMR).
Już w 2019 r. Polska ratyfikowała protokół dodatkowy do Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) dotyczący elektronicznego listu przewozowego. Niestety, dokonano tego bez zgody Sejmu wyrażonej w ustawie, pomimo tego, że umowa dotyczy kwestii regulowanych ustawowo. Czy to zatem oznacza, że kierowca musi mieć dokument papierowy w kabinie?





