Nowinki technologiczne i nowe szanse
Drony, elektryczne ciężarówki, autonomiczne pojazdy, automatyzacja załadunku – branża TSL szybko stara się wdrażać różne nowinki technologiczne. Jednak według ekspertów ich szersze wykorzystanie często utrudnia prawo unijne

Czy drony mogą być wykorzystywane na dużą skalę przy transporcie towarów? Eksperci uważają, że mogą się one sprawdzić przy pewnym wycinku tej działalności – przy przewozach ostatniej mili. Chodzi o dostarczenie przesyłek w ciasnej zabudowie miejskiej, gdzie utrudniony jest przejazd ciężarówek czy pojazdów dostawczych. Pod koniec 2020 r. głośno było o próbach wykorzystania dronów do transportu próbek wymazowych na obecność COVID-19 ze Stadionu Narodowego do szpitala MSWiA przy ul. Wołoskiej w Warszawie. Polska firma Spartaqs chwaliła się wówczas, że wykorzystany wówczas nieduży statek powietrzny o nazwie „Hermes”, może latać na wysokości 2 km, posiada zasięg 20 km oraz może rozpędzić się do 70 km/h przebywając w powietrzu maksymalnie 35 minut. Producenci „Hermesa” informowali, że udźwig drona wynosi 8 kg i może być wykorzystany nie tylko do transportu ładunków medycznych, ale także wszelkich innych.





