Artykuł
4 wyzwania dla AI
Elon Musk był jednym z gości WSJ CEO Summit
Upowszechnienie się sztucznej inteligencji wywróci do góry nogami otoczenie, w którym prowadzimy biznes. Na jakie wyzwania trzeba się przygotować? Nie wszystkie są oczywiste
Odkąd w listopadzie 2022 r. firma OpenAI wypuściła ChatGPT, temat sztucznej inteligencji nie schodzi z czołówek serwisów informacyjnych. Google Trends, czyli narzędzie, w którym można zobaczyć zainteresowanie słowami kluczowymi w internecie, pokazuje, że AI jest wyszukiwane już niemal tak często jak kryptowaluty w chwili, kiedy osiągały największe wyceny.
Rozwój sztucznej inteligencji z pewnością zmieni biznesowy krajobraz. Ponieważ jednak dziś jeszcze jest na wczesnym etapie, trudno ocenić jego prawdziwe konsekwencje.
Model biznesowy
– Najważniejsze dziś pytanie to: jak będzie można zarobić na generalnej sztucznej inteligencji? Odpowiedź brzmi: nikt tego nie wie – mówił Eric Schmidt, współzałożyciel i były prezes Google podczas konferencji CEO Summit, organizowanej przez „The Wall Street Journal”. Schmidt odnosił się do takiego etapu rozwoju sztucznej inteligencji, w którym osiąga ona poziom przewyższający zdolności człowieka. Taka technologia jeszcze nie istnieje, ale zdaniem byłego prezesa Google jej rozwój to tylko kwestia czasu (choć świat naukowy nie jest co do tego zgodny – część naukowców twierdzi, że osiągnięcie takiego pułapu stoi pod dużym znakiem zapytania).