Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-10-03

Jak ustalić liczbę zatrudnionych

Ewa Podgórska-Rakiel
ekspert w zakresie prawa związkowego
Określenie liczby zatrudnionych to kluczowa kwestia dla pracodawcy. Stan zatrudnienia decyduje o samym obowiązku tworzenia rady, a także o liczbie jej członków.
Liczbę zatrudnionych u pracodawcy pracowników ustala się na podstawie przeciętnej liczby zatrudnionych w ramach stosunku pracy w okresie ostatnich 6 miesięcy przed dniem powiadomienia o wyborach członków rady pracowników, zakładając, że pracodawca prowadzi działalność gospodarczą dłużej niż 6 miesięcy (art. 7 ustawy z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji - DzU nr 79, poz. 550, zwanej dalej ustawą).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00