Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-11-28

Odpowiednie pomieszczenia pracy

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom pomieszczenia pracy odpowiednie do rodzaju wykonywanych prac. Pomieszczenia przeznaczone do pracy powinny spełniać wszystkie wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy.

Helena Korzeniecka BHPoż Ośrodek Szkolenia, Doradztwa i Usług
Na pracodawcy, jako podmiocie organizującym pracę, spoczywa jeden z najważniejszych obowiązków przewidzianych przepisami prawa pracy - obowiązek zapewnienia swoim pracownikom odpowiednich pomieszczeń pracy.
WAŻNE
Przez pomieszczenie pracy należy rozumieć pomieszczenie przeznaczone na pobyt pracowników, w którym jest wykonywana praca (§ 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy - DzU z 2003 r. nr 169, poz. 1650, dalej: rozporządzenie ogólne).
W myśl przepisów rozporządzenia ogólnego nie uważa się za przeznaczone na pobyt pracowników pomieszczeń, w których:
• łączny czas przebywania tych samych pracowników w ciągu jednej zmiany roboczej jest krótszy niż 2 godziny, a wykonywane czynności mają charakter dorywczy bądź praca polega na krótkotrwałym przebywaniu związanym z dozorem lub konserwacją urządzeń albo utrzymywaniem czystości i porządku,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00