Porada
KWALIFIKACJE PRACOWNIKÓW
Czy pracodawca może wymagać jakichś szczególnych kwalifikacji od pracownika, jeżeli nie przewidują tego przepisy prawa pracy? - pyta Czytelnik z Sieradza.
Pracodawca może wymagać od pracownika szczególnych kwalifikacji niezbędnych na danym stanowisku. Należy pamiętać, że za organizację pracy odpowiada pracodawca. On także ma swobodę w doborze kadry pracowniczej niezbędnej do realizacji określonych zadań. Niekiedy wystarczą kwalifikacje podstawowe na danym stanowisku; innym razem pracodawca może oczekiwać kwalifikacji szczególnych. Jeżeli pracodawca, zatrudniając pracownika wie, że potrzebne będą właśnie ponadprzeciętne kwalifikacje zawodowe, powinien uprzedzić o tym zatrudnianego. Taka okoliczność powinna być doprecyzowana już na etapie zawierania umowy o pracę. Wówczas strony (pracodawca i pracownik) powinny uzgodnić sposób ich zdobycia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right