Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 7/2007 z 10.04.2007 [dodatek: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń, str. 41]
Data publikacji: 07.04.2007
Czy pracodawca ponosi koszty wyrobienia paszportu delegowanego pracownika
Chcemy wysłać naszego pracownika w delegację do Maroka. Pracownik powiedział nam, że nie może się tam udać, ponieważ nie posiada paszportu. Zobowiązaliśmy go więc do wyrobienia tego dokumentu, gdyż bardzo nam zależy, by był członkiem delegacji, którą wysyłamy do tego kraju. Pracownik zgodził się, lecz żąda sfinansowania przez nas kosztów wyrobienia paszportu (w tym wykonania specjalnych zdjęć). Twierdzi, że prywatnie paszport nie jest mu potrzebny, gdyż jedyne kraje, jakie odwiedza, to kraje UE, w których paszport od Polaków nie jest wymagany. Czy mamy obowiązek pokryć tego rodzaju koszty, czy powinien uczynić to z własnych środków sam zatrudniony?
PROBLEM


