Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-04-20

Jakie obowiązki ma pracodawca wobec członków rodziny ubiegających się o rentę rodzinną po zmarłym pracowniku

Kilka dni temu zmarł jeden z naszych pracowników, który pobierał również emeryturę. Jego studiujący 20-letni syn zwrócił się do nas o pomoc przy ubieganiu się o rentę rodzinną. Chciałby uzyskać to świadczenie dla siebie oraz dla 51-letniej matki, która prowadziła ze zmarłym mężem wspólne gospodarstwo domowe. Czy renta rodzinna będzie im przysługiwać? Jakie dokumenty powinniśmy w tym celu przygotować i czy należy przesłać je do ZUS?

PROBLEM

RADA

Zarówno syn pracownika, jak i wdowa będą mogli uzyskać rentę rodzinną. Powinni Państwo przygotować dla nich wniosek o przyznanie tego świadczenia wraz z niezbędnymi załącznikami, uzyskać ich podpisy, a całość dokumentacji przesłać do ZUS. W związku z tym, że zmarły pracował po przyznaniu emerytury, do wniosku powinna zostać dołączona dokumentacja potwierdzająca jego dodatkowy staż pracy po przyznaniu emerytury i uzyskane w okresie tej pracy zarobki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00