Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-04-20

Kiedy dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę

Jeżeli dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, wówczas pracodawca przejmujący staje się stroną w stosunkach pracy z pracownikami. Problematyczne w praktyce jest często ustalenie, czy faktycznie doszło do przejęcia zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy, np. w sytuacji, gdy pracodawca powierza część zadań podmiotowi trzeciemu.

Przejęcie całego lub części zakładu przez innego pracodawcę jest korzystne dla dotychczasowego pracodawcy. W przypadku gdy dochodzi do przejścia zakładu na innego pracodawcę nie trzeba bowiem rozwiązywać z pracownikami umów o pracę (art. 231 Kodeksu pracy). Wystarczy jedynie przekazać im informację na piśmie, jeżeli w zakładzie nie ma organizacji związkowych, o:

● przewidywanym terminie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę,

● przyczynach prawnych i ekonomicznych tego przejścia,

● socjalnych skutkach tego przejścia dla pracowników,

● zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia pracowników.

Taką informację przekazują pracownikom dotychczasowy i nowy pracodawca w terminie co najmniej 30 dni przed przewidywanym terminem przejścia zakładu lub jego części. Jeżeli u pracodawcy działa organizacja związkowa, to taką informację dotychczasowy i nowy pracodawca przekazują tej organizacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00