comment
Porada
Data publikacji: 2005-03-16
Jak rozwiązywać problemy związane z obsługą programu „Płatnik” - przykłady
Gdzie w „Płatniku” znajduje się dokument ZUS IWA i jak się go wysyła?
Dokument ZUS IWA nie jest ani dokumentem zgłoszeniowym, ani rozliczeniowym. Jest dokumentem informacyjnym i w związku z tym został przez twórców programu oddzielony od pozostałych. Problem ze znalezieniem tego dokumentu mogą mieć osoby, które pracują na monitorach o rozdzielczości 800 × 600 pikseli, gdyż ikona „Informacje ZUS IWA” znajdująca się w widoku „Dokumenty” jest wtedy nieco schowana za ikoną „Dokumenty płatnicze” - rys. 1.
Jeśli ktoś ma problem z wizualnym zlokalizowaniem ZUS IWA w „Płatniku”, najprościej jest wybrać z menu górnego „Widok-Dokumenty-Informacje ZUS IWA”. Następnie dokument tworzymy klikając na pasku ikon na ikonę białej kartki lub korzystamy z menu górnego „Program-Nowy”. Wysyłanie takiego dokumentu jest identyczne jak każdego innego.
Rys. 1. Ikona „Informacje ZUS IWA” to ostatnia ikona należąca do widoku „Dokumenty”.
Do niedawna używałam wersji 6.02.001. Zainstalowałam najnowszego „Płatnika” (6.03.001) i gdy go uruchamiam, w bazie nie mam ani jednego zrobionego wcześniej dokumentu, a program wymusza na mnie wprowadzanie od nowa danych mojej firmy. Gdzie podziały się moje dane i czy utraciłam je bezpowrotnie?
Nie. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że „zagubiona” baza danych znajduje się na dysku twardym komputera, a fakt, że nie widać jej w momencie otwarcia programu, wynika z nie do końca poprawnej instalacji programu. Podczas instalacji nowej wersji „Płatnika” kreator zadaje użytkownikowi pytanie: „Czy chcesz utworzyć bazę danych?”. W omawianym przypadku użytkownik zaznaczył tę opcję, tworząc w ten sposób zupełnie niepotrzebnie pustą bazę danych. Jeśli ktoś posiada już bazę założoną w poprzednich wersjach programu, nie powinien tworzyć nowej i komplikować w ten sposób sytuacji.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu