Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-03-16

Jak rozwiązywać problemy związane z obsługą programu „Płatnik” - przykłady

Gdzie w „Płatniku” znajduje się dokument ZUS IWA i jak się go wysyła?

Dokument ZUS IWA nie jest ani dokumentem zgłoszeniowym, ani rozliczeniowym. Jest dokumentem informacyjnym i w związku z tym został przez twórców programu oddzielony od pozostałych. Problem ze znalezieniem tego dokumentu mogą mieć osoby, które pracują na monitorach o rozdzielczości 800 × 600 pikseli, gdyż ikona „Informacje ZUS IWA” znajdująca się w widoku „Dokumenty” jest wtedy nieco schowana za ikoną „Dokumenty płatnicze” - rys. 1.
Jeśli ktoś ma problem z wizualnym zlokalizowaniem ZUS IWA w „Płatniku”, najprościej jest wybrać z menu górnego „Widok-Dokumenty-Informacje ZUS IWA”. Następnie dokument tworzymy klikając na pasku ikon na ikonę białej kartki lub korzystamy z menu górnego „Program-Nowy”. Wysyłanie takiego dokumentu jest identyczne jak każdego innego.
Rys. 1. Ikona „Informacje ZUS IWA” to ostatnia ikona należąca do widoku „Dokumenty”.
infoRgrafika
Do niedawna używałam wersji 6.02.001. Zainstalowałam najnowszego „Płatnika” (6.03.001) i gdy go uruchamiam, w bazie nie mam ani jednego zrobionego wcześniej dokumentu, a program wymusza na mnie wprowadzanie od nowa danych mojej firmy. Gdzie podziały się moje dane i czy utraciłam je bezpowrotnie?
Nie. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że „zagubiona” baza danych znajduje się na dysku twardym komputera, a fakt, że nie widać jej w momencie otwarcia programu, wynika z nie do końca poprawnej instalacji programu. Podczas instalacji nowej wersji „Płatnika” kreator zadaje użytkownikowi pytanie: „Czy chcesz utworzyć bazę danych?”. W omawianym przypadku użytkownik zaznaczył tę opcję, tworząc w ten sposób zupełnie niepotrzebnie pustą bazę danych. Jeśli ktoś posiada już bazę założoną w poprzednich wersjach programu, nie powinien tworzyć nowej i komplikować w ten sposób sytuacji.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00