Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-03-16

Jak uwzględnić w deklaracjach VAT otrzymane w poprzednich miesiącach premie pieniężne

Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna (apteka). Jestem podatnikiem VAT i prowadzę księgę przychodów i rozchodów. W maju, czerwcu i lipcu otrzymałam od hurtowni farmaceutycznych noty uznaniowe, dokumentujące tzw. premie pieniężne związane z osiągnięciem określonych obrotów oraz terminowymi płatnościami. Otrzymałam interpretację od US, że opisana premia udzielona aptece przez hurtownię farmaceutyczną powinna być potraktowana jako świadczenie usługi przez aptekę na rzecz hurtowni, co powinno być udokumentowane stosowną fakturą VAT z zastosowaniem 22% stawki.

We wszystkich dotychczasowych deklaracjach VAT-7 występowała nadwyżka podatku naliczonego nad należnym. W czerwcu w deklaracji wskazano zwrot nadwyżki podatku naliczonego na rachunek bankowy, jednak ze względu na obroty opodatkowane głównie 7% stawką pozostał nadal podatek naliczony, który został przeniesiony do odpisu na następny okres rozliczeniowy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00