Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-03-16

Co zrobić po zmianie kwalifikacji robót remontowych na nakłady modernizacyjne

Po kontroli skarbowej w spółce z o.o. podatku dochodowego za 2002 r. usunięto z kosztów nakłady remontowe, kwalifikując je jako nakłady inwestycyjne na modernizację istniejącego środka trwałego. Wyliczono zaległość podatkową oraz odsetki. Spółka uznała to za błąd. Czy nakłady powiększą wartość środka trwałego? Z jaką datą wystawić OT? Czy mamy prawo do amortyzacji za poprzednie miesiące, czy od otrzymania decyzji? Jeżeli za poprzednie miesiące, czy stanowi ona koszt uzyskania przychodu?

W opisanym przypadku podatnik powinien „ujawnić” środek trwały, czyli zaliczyć składnik majątku (wartość robót modernizacyjnych) do środków trwałych. Ujawnienie (wystawienie dokumentu OT) powinno nastąpić nie wcześniej niż po wydaniu decyzji przez organ kontroli skarbowej, a odpisy amortyzacyjne powinny być dokonywane od miesiąca następującego po miesiącu ujawnienia tego środka (wpisu do ewidencji). Odpisy te będą stanowić koszty uzyskania przychodu na zasadach ogólnych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00