Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-09-20

VAT. Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku refakturowania kosztów reklamacji

Interpretacja indywidualna z 9 sierpnia 2012 r., wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-458/12-2/KOM

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11.05.2012 r. (data wpływu 15.05.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego przy refakturowaniu kosztów reklamacji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.05.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego przy refakturowaniu kosztów reklamacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz związane z nim zdarzenie przyszłe.

Spółka lub Wnioskodawca kupuje towary od Producenta i sprzedaje je do odbiorcy finalnego z zagranicy. Przedmiotem handlu jest mięso i przetwory z mięsa. Zdarza się, że kontrahent zagraniczny występuje z reklamacją. Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Spółka otrzymuje od kontrahenta zagranicznego obciążenie za poniesione przez niego dodatkowe koszty wynikające z tej reklamacji, np. koszty transportu, przestojów, przepakowania towaru, zmiany etykiet. Dodatkowo Spółka czasami bywa obciążana kosztami utylizacji towaru i kwotą utraconych zysków przez kontrahenta, których nie osiągnął, ponieważ wyrób utracił przydatność do spożycia i został przekazany do utylizacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00