Alstom od 25 lat stosuje w Polsce najwyższe standardy HR
O jubileuszu Alstom w Polsce, trendach na rynku pracy w Polsce, wyzwaniach stojących przed firmami z branży kolejowej i planach rekrutacyjnych na 2022 rok rozmawiamy ze Sławomirem Cyzą, prezesem i dyrektorem zarządzającym Alstom w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich.

Alstom jest w Polsce największym producentem i eksportem w branży kolejowej. Jesteśmy silnym, lokalnym graczem, a jednocześnie światowym liderem w produkcji inteligentnych rozwiązań z zakresu zielonej mobilności
Sławomir Cyza
W minionym roku rozmawialiśmy z panem w roli dyrektora HR w Europie Środkowej i Wschodniej, a w tym roku jako z prezesem Alstom w Polsce na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Jaki to będzie rok dla pana i dla Alstom?
Dla Alstom w Polsce ten rok to przede wszystkim jubileusz 25-lecia. Oczywiście nasze zakłady są obecne w kraju dużo dłużej: Pafawag we Wrocławiu - 180 lat, Konstal w Chorzowie - 150 lat i zakład ZWUS w Katowicach - 100 lat, ale jako Alstom rozpoczęliśmy swoją działalność 25 lat temu i od tego czasu Alstom wprowadza do Polski innowacje, know-how i najwyższe standardy HR. W tym czasie np. wprowadziliśmy do naszego kraju pociągi dużych prędkości Pendolino i wdrożyliśmy pierwszy w kraju Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ERTMS Poziomu 2. 20 składów Pendolino każdego dnia przemierza 21 tys. km docierając do 34 polskich miast, a nasze pociągi stanowią 25% floty warszawskiego metra. Po polskich torach jeździ ponad 100 nowoczesnych lokomotyw Traxx, a w Krakowie, Gdańsku i Łodzi mieszkańców wozi prawie 100 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów Flexity. To jest ta część naszej działalności, którą widać gołym okiem, to pojazdy, z których wszyscy korzystamy, przemieszczając się do pracy lub na urlop. Jest jeszcze druga - równie ważna - grupa naszych produktów, które nie są aż tak widoczne i oczywiste, czyli systemy sterowania ruchem kolejowym, które zapewniają płynność ruchu, automatyzują i cyfryzują polską kolej. W minionych latach zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy liczne systemy sterowania ruchem, poprawiające bezpieczeństwo, płynność ruchu i prędkość pojazdów. To właśnie te urządzenia sprawiają, że nasza kolej jest szybsza, praktycznie bezwypadkowa i mniej awaryjna.



