Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2023-05-15

orzeczenie

Nie w każdym kraju skojarzenia muszą być takie same

Sposób postrzegania znaku towarowego przez odbiorców w jednym kraju członkowskim niekoniecznie jest identyczny z odbiorem w innym państwie – wynika z wyroku Sądu UE.

Francuska spółka Vanhove zgłosiła w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) graficzny unijny znak towarowy z tekstem „bistro Régent”. Oznaczenie miało dotyczyć win – towarów objętych klasą 33. Rejestracji sprzeciwiła się niemiecka sieć handlowa Aldi Einkauf SE & Co. oHG. Swoje stanowisko oparła na wcześniejszym słownym niemieckim znaku towarowym REGENT, zgłoszonym już w 1932 r. Również on dotyczy klasy 33 i obejmuje wino oraz napoje spirytusowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00