Dziennik Gazeta Prawna 122/2025 z 26.06.2025 [dodatek: 30. Ranking firm TSL]
Artykuł
z dnia 26.06.2025
Data publikacji: 26.06.2025
Paliwowy rollercoaster
Trwający od dwóch lat kryzys w przewozach drogowych w Europie osłabia przewagę firm transportowych względem kontrahentów. Coraz trudniej jest im wynegocjować korzystne dla siebie warunki kontraktów. Tymczasem na horyzoncie pojawił się nowy czynnik, który może osłabić rentowność
Eskalacja konfliktu na Bliskim Wschodzie zburzyła nadzieje przewoźników na dalsze spadki cen paliwa.
Przypomnijmy, od początku tego roku koszt diesla sukcesywnie malał. Efekt był taki, że w pierwszym tygodniu maja jego średnia europejska cena na stacjach benzynowych wynosiła 1,52 euro/l. Podobną zanotowano w połowie kwietnia i był to najniższy poziom od końca września 2024 r. – wynika z analiz Transport Intelligence. Jeśli chodzi o Polskę, to w pierwszej połowie maja średnia cena diesla na stacjach paliw wyniosła 1,37 euro/l, co czyniło ją najniższą od połowy października 2023 r. Zdaniem ekspertów taka sytuacja pozwalała niektórym przewoźnikom, zwłaszcza tym pozyskującym zlecenia na rynku spotowym, zwiększyć marżę zysku.





