Znakomite nowości i rosnąca sprzedaż
To kolejny rok pełen wyzwań dla branży motoryzacyjnej. Konkurencja z Chin coraz mocniej daje się we znaki, a cła zza oceanu wstrząsnęły rynkiem. Jak Grupa Volkswagen odnajduje się w nowym porządku i jak globalne trudności mają się do spraw lokalnych? O rynkowej sytuacji i planach na przyszłość rozmawialiśmy z Carlą Wentzel, prezeską zarządu Volkswagen Group Polska.
Maciej Lubczyński, Dziennik.pl: Ostatnio wiele mówi się o chińskiej konkurencji, ale teraz krajobraz zmienił się jeszcze bardziej za sprawą ceł nakładanych przez USA. Jak kształtuje się sytuacja Grupy Volkswagen w obliczu nowych wyzwań?
To prawda, rynkowa i geopolityczna sytuacja, z którą mamy do czynienia, z pewnością jest wymagająca i zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej – dosłownie z dnia na dzień. Nie pozostaje to bez znaczenia dla Polski, gdzie przemysł motoryzacyjny odpowiada za ok. 8 proc. PKB, dlatego branża motoryzacyjna zaproponowała powołanie rządowego zespołu, który pozwoli chronić interesy sektora w obliczu nakładanych ceł.