Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-10-23

DOKSZTAŁCANIE I SZKOLENIA PRACOWNIKÓW

Podnoszenie kwalifikacji pracownika może przynieść pracodawcy wymierne korzyści. W zamian pracodawca powinien w miarę możliwości ułatwić pracownikowi dostęp do szkoleń.

Ewa Drzewiecka

Pracodawca jest zobowiązany ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych (art. 17 i art. 94 pkt 6 k.p.). Należy zauważyć, że w przepisie jest wyraźnie mowa o „ułatwianiu”.

Wynika z tego, że:

l pracodawca nie ma obowiązku stwarzania pracownikowi warunków do uzyskania określonych kwalifikacji (wyrok SN z 5 czerwca 1998 r., II UKN 80/98, OSNP 1999/11/380),

 pracownik nie ma prawa domagać się od pracodawcy zorganizowania i przeprowadzenie określonego rodzaju szkolenia (wyrok SN z 25 maja 2000 r., I PKN 657/99, OSNP 2001/22/660),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00