comment
Artykuł
Data publikacji: 2008-10-23
DOKSZTAŁCANIE I SZKOLENIA PRACOWNIKÓW
Podnoszenie kwalifikacji pracownika może przynieść pracodawcy wymierne korzyści. W zamian pracodawca powinien w miarę możliwości ułatwić pracownikowi dostęp do szkoleń.
Ewa Drzewiecka
Pracodawca jest zobowiązany ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych (art. 17 i art. 94 pkt 6 k.p.). Należy zauważyć, że w przepisie jest wyraźnie mowa o „ułatwianiu”.
Wynika z tego, że:
l pracodawca nie ma obowiązku stwarzania pracownikowi warunków do uzyskania określonych kwalifikacji (wyrok SN z 5 czerwca 1998 r., II UKN 80/98, OSNP 1999/11/380),
pracownik nie ma prawa domagać się od pracodawcy zorganizowania i przeprowadzenie określonego rodzaju szkolenia (wyrok SN z 25 maja 2000 r., I PKN 657/99, OSNP 2001/22/660),
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right