Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-11-19

OBOWIĄZKI PRACOWNIKA

Obowiązki pracownika zostały w sposób enumeratywny wskazane w art. 100 Kodeksu pracy. Są to ściśle określone rodzaje czynności, od których wykonywania bądź przestrzegania zależy przyszłość pracownika w zakładzie pracy.

Po pierwsze, pracownik jest zobowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy. Zastrzeżeniem jest jednak to, że nie mogą być one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę. Należyte wykonanie pracy można rozpatrywać subiektywnie (sumienność) bądź obiektywnie (staranność). Element subiektywny odnosi się do stosunku pracownika do wykonywanych obowiązków oraz jego woli do wykorzystywania w pracy posiadanych umiejętności i kwalifikacji. Natomiast staranność wyraża się w jakości, kompletności oraz terminowości wykonanej pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00