Gazeta Samorządu i Administracji 4/2020 z 05.04.2020 [dodatek: Samorząd i administracja w obliczu epidemii koronawirusa Księgowość budżetowa - Kadry i płace]
Aktualność
z dnia 20.03.2020
Praca zdalna w czasie pandemii koronawirusa – wyjaśnienia PIP
Od 8 marca 2020 r. obowiązuje ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Przewiduje ona m.in. możliwość skierowania pracownika do pracy w trybie zdalnym. Państwowa Inspekcja Pracy przygotowała wyjaśnienia, jak w praktyce stosować przepisy o pracy zdalnej.
Zawarty w ustawie o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374) art. 3 dający pracodawcom możliwość skierowania pracowników do pracy zdalnej ogranicza się jedynie do sformułowania, że:


