Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2005-05-16

Jak sporządzić regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych

Odpowiednie sformułowanie reguł przyznawania dofinansowania ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jest niezwykle istotne. Powinno być ono uzależnione od sytuacji konkretnego zakładu pracy oraz potrzeb życiowych pracowników w nim zatrudnionych. Regulamin funduszu powinien określać zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z ZFŚS oraz zasady przeznaczania środków na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej. Treść tego aktu pracodawca powinien uzgodnić z zakładową organizacją związkową lub - w przypadku braku organizacji związkowych w zakładzie pracy - z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.

W przypadku gdy w zakładzie pracy istnieje kilka związków zawodowych, a nie przedstawią one wspólnie uzgodnionego stanowiska w terminie 30 dni od przedstawienia im propozycji pracodawcy odnośnie do treści regulaminu, może on podjąć decyzję samodzielnie, ale po rozpatrzeniu odrębnych stanowisk organizacji związkowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00