Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-01-20

Jak tworzyć gotowe druki

Niektórzy Czytelnicy pamiętają zapewne gotowe druki rejestrów, zestawień, formularzy, które ułatwiały wykonanie różnych zestawień księgowych bez żmudnego rysowania rubryk. Wraz z upowszechnieniem się arkuszy kalkulacyjnych rynek takich formularzy powoli zanika ze względu na fakt, że zestawienia te robi się wygodniej i szybciej w Excelu za pomocą szablonów.

to elektroniczne, gotowe formularze, które powinny być używane tak samo jak kiedyś używaliśmy papierowych formularzy kupowanych w sklepie papierniczym. Elektroniczne formularze mają dodatkowo tę zaletę, że mogą zawierać dużo więcej funkcji niż te papierowe. Oprócz formatowania, obramowań, podsumowań, mogą zawierać warunki na poszczególne pola (np. żądanie nieujemnej liczby w określonej kolumnie, wyrazu tylko ze słownika, który jest zdefiniowany w ukrytym arkuszu), dodatkowe funkcje potrzebne w wypełnianym dokumencie (np. dodana funkcja na szablonie faktury).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00