Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-01-31

Jak obronić dobre imię przedsiębiorcy

PROBLEM

Prowadzę działalność gospodarczą. Świadczę usługi transportowe i spedycyjne. Od jakiegoś czasu natrafiam w internecie na kłamliwe i obraźliwe opinie na temat mojej firmy. Boję się, że stracę przez to klientów. Co mogę zrobić?

RADA

Poszkodowany przedsiębiorca może skorzystać z ochrony prawnej i to w dwóch obszarach: cywilnoprawnym i karnoprawnym. Atakowany przedsiębiorca powinien przede wszystkim wezwać do zaniechania rozpowszechniania kłamliwych i obraźliwych treści kierowanych pod adresem jego firmy. Co w sytuacji, jeśli ataki są ponawiane? Pozostaje wtedy wystąpić do sądu: z powództwem cywilnym lub prywatnym aktem oskarżenia. W każdym przypadku przedsiębiorca może żądać od administratora strony, forum, portalu społecznościowego usunięcia obraźliwych treści. Szczegóły w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Przedsiębiorca, który spotyka się z negatywnymi opiniami, komentarzami, może w oparciu o nie poznać profil klienta, podnieść jakość swoich usług, eliminować błędy i uchybienia. Z drugiej strony pojawiają się zagrożenia wynikające z niesprawiedliwych komentarzy niezadowolonych klientów, konkurencji czy zwykłych hejterów. Niczym nieuzasadniona krytyka, publikowanie negatywnych komentarzy może odstraszyć nowych potencjalnych klientów, doprowadzić do problemów finansowych, a nawet zmusić przedsiębiorcę do zakończenia działalności. Przedstawiamy, w jakich wypadkach można skorzystać z ochrony prawnej, gdy naruszone zostało dobre imię przedsiębiorcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00