Zwrot towaru dostawcy zagranicznemu
Jak wiadomo, reklamacja z tytułu dostaw i usług polega na zwróceniu się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w fakturze (rachunku), w wykonaniu usługi itp. z żądaniem uregulowania sprawy zgodnie z warunkami umowy kupna-sprzedaży, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów dotyczących rękojmii za wady (art. 556-576 Kodeksu cywilnego) oraz
W jaki sposób należy ująć w księgach sprzedawcy i kupującego operacje związane z rozliczaniem reklamacji? Jak powinna wyglądać ewidencja księgowa w przypadku sporu sądowego między sprzedawcą a kupującym?
Firma handlowa oferuje włoskie maszyny do obróbki blachy. Włoski partner jest producentem i gwarantem tych maszyn. W związku z koniecznością dokonania naprawy maszyny, która jest objęta gwarancją, przesłana została część zamienna o wartości 5,00 euro, za fakturą pro forma. W jaki sposób należy tę fakturę pro forma zaewidencjonować? Z wystawieniem jakich dokumentów wiąże się przyjęcie takiej faktury
Na ostatnim wyciągu z karty kredytowej znalazłam obciążenie na kwotę 150 zł, którego w żaden sposób nie mogłam sobie skojarzyć. Nie przypominam sobie bowiem, abym dokonywała w ostatnim czasie zakupu na taką kwotę. Miejsce dokonania transakcji również było mi obce. Sklep, w którym rzekomo dokonałam transakcji, znajdował się w innym mieście, w którym od dawna nie byłam. Po zgłoszeniu reklamacji w banku
Spółka nasza wykonuje usługi uszlachetniania poza granicami Polski, na terenie Niemiec (m.in. czyścimy odlewy). Wystawiamy faktury sprzedaży, wyceniając po średnim kursie NBP. Zdarza się, iż kontrahent niemiecki, reklamując wykonaną usługę, wystawia dla nas tzw. obciążenie (odlewy do nas nie wracają), na podstawie którego my pomniejszamy sprzedaż. 1) Czy taka informacja, jak obciążenie od kontrahenta
Większość swoich bieżących rachunków reguluję korzystając z systemu bankowości elektronicznej udostępnionego mi przez mój bank. Po otrzymaniu faktury wprowadzam dane do systemu i zlecam wykonanie przelewu zgodnie z terminem płatności (korzystam z przelewów z datą przyszłą). W dniu, w którym bank ma wykonać moją dyspozycję, zapewniam na swoim koncie bankowym odpowiednie środki potrzebne do wykonania
W jaki sposób należy dokonać ewidencji na kontach księgowych reklamacji materiałów, jeżeli dostawa towarów lub usług była niezgodna z zamówieniem?
Spółka z o.o. dostarczyła zamówiony towar odbiorcy, który jednak po zapłacie należności zgłosił reklamację. W związku z tym, że spółka nie uznała reklamacji, sprawa została skierowana do sądu, który oddalił wniosek odbiorcy. Jak ująć w księgach rachunkowych odbiorcy to zdarzenie? Czy należy tworzyć na to rezerwę?
Ewidencja reklamacji ma różną postać w zależności od tego, czy reklamację zgłoszono przed zapłatą, czy też po zapłacie należności. Poniżej - na życzenie Czytelników - opisujemy szczegółowo poszczególne przypadki operacji księgowych w księgach odbiorcy. W następnym numerze opiszemy ewidencję postępowania reklamacyjnego u sprzedawcy.
W poprzednim numerze „Brifu” opisywaliśmy przypadki operacji księgowych związanych z postępowaniem reklamacyjnym w księgach odbiorcy. W tym artykule omawiamy problematykę ewidencji procesu reklamacyjnego u dostawcy.
Znajoma poleciła mi sklep internetowy, w którym można nabyć oryginalne perfumy po bardzo korzystnych cenach. Chciałabym dokonać tam zakupu, tylko zastanawiam się, czy taka transakcja jest bezpieczna? Na co powinnam zwrócić uwagę, decydując się na taki zakup?
Precyzyjne zdefiniowanie pojęcia "reklamacja" jest dość trudne, gdyż reklamacja może być składana w różnych sytuacjach związanych z zakupem towarów lub usług, dotyczyć wielu stanów faktycznych i prawnych, a także może obejmować różne żądania skierowane przez nabywcę do sprzedawcy.
W poprzednim numerze BR opisaliśmy aspekty prawne złożenia reklamacji. Sposób ujęcia reklamacji w księgach zależy od wielu czynników. Inaczej bowiem odbywa się ewidencja, gdy np. reklamacja została złożona przed zapłatą za dostawę, a inaczej, gdy nastąpiło to po uiszczeniu zapłaty. Nie można więc mechanicznie stosować gotowego schematu do rozliczenia reklamacji.
ZUS zaczął wysyłać informacje o stanie konta ubezpieczonych za 2009 r. Płatnicy składek - pracodawcy i zleceniodawcy mogą mieć w związku z tym dodatkową pracę. Jeśli ubezpieczonemu nie będą się zgadzały informacje o składkach, w pierwszej kolejności musi on zwrócić się do płatnika o wyjaśnienie sprawy.