Pozyskiwanie leadów w zgodzie z prawem
Budując bazę kontaktów, nie da się uniknąć przetwarzania danych osobowych. A to oznacza konieczność spełnienia obowiązków informacyjnych wobec osób, których dane są zbierane
Od 10 listopada 2024 r. obowiązuje ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej (PKE)., która zastąpiła dotychczasowe prawo telekomunikacyjne i wprowadza przejrzyste regulacje dotyczące marketingu bezpośredniego. Jasno określa, co jest dozwolone w komunikacji z klientami, a tym samym wyznacza zasady pozyskiwania i wykorzystywania leadów. Cold mailing i cold calling? Bez wcześniejszej zgody nie wchodzą w grę.
Nowe czasy, nowe zasady
W dobie cyfrowego marketingu i wszechobecnej automatyzacji sprzedaży skuteczne pozyskiwanie leadów stało się kluczowym elementem strategii rozwoju wielu firm. Jednak w pogoni za nowymi kontaktami łatwo zapomnieć, że każda interakcja z potencjalnym klientem musi odbywać się w odpowiedni, zgodny z prawem sposób. Do tej pory przepisy regulujące marketing bezpośredni pozostawiały wiele miejsca na interpretację. Rozbieżne stanowiska organów nadzorczych, niejasne relacje między przepisami i brak spójnych definicji utrudniały zgodne z prawem prowadzenie kampanii marketingowych.